Arquivos diarios: 27/04/2021

AS FORZAS CONHECIDAS DA NATUREZA (F-51)

As forças conhecidas até agora da natureza, podem ser divididas em quatro clásses:

A Gravidade. É a força mais débil das quatro, mas é unha força de largo alcance e actúa de forma atractiva sobre todos os obxectos do universo. Isto implica que para corpos grandes as forças gravitatórias sumam-se e podem dominar sobre todas as demais forças.

O Electromagnetismo. Também é unha força de largo alcance e resulta muito mais intensa que a gravidade, mas só actúa sobre partículas com carga eléctrica, sendo repulsiva entre cargas do mesmo signo e atractiva entre cargas de signo oposto. Significando que as forças eléctricas entre corpos grandes anulam-se entre sí, mas à escala dos átomos e moléculas som dominantes. As forças electromagnéticas som as responsábeis por toda a química e a bioloxía.

Força Nuclear débil. Produce a radiactividade e desempenha um papel decisivo na formaçón dos elementos nas estrelas e no universo primitivo. Non obstânte, na vida corrente, non entramos em contacto habitualmente com esta força.

Força Nuclear forte. Mantém unidos os protóns e os neutróns dentro dos núcleos atómicos. Também mantém a integridade dos protóns e neutróns, o que é necessário por estárem formados por partículas todavía mais diminutas, os quarks, mencionadas no anterior capítulo. A “força nuclear forte” é a fonte de enerxía do Sol e das centrais nucleares mas, tal como acontece com a “força nuclear débil”, non teríamos um contacto directo com ela.

STEPHEN HAWKING E LEONARD MLODINOW