EM NOME DE GUILLADE (IX)
.
4ª O rio Huma pasa por um confin da parroquia e deixa ó outro lado o lugar do Terendo que non se incomunica com a Igrexa por haber unha ponte que nunca se cubre.
5ª Há unha capela própria da parroquia chamada de San Gregório sem renda algunha, e na que pola sua proximidade á Igrexa parroquial, nunca se celebra funçón ningunha, nem têm mais uso que andar as procesions ao seu redor.
6ª Non há capellania nem obra pía algunha; somente quarenta e cinco misas de tabla que se aplican pelos seus fundadores.
7ª Non há cofradia algunha, somente quatro irmandades sem mais renda que as limosnas que se xuntan. Unha é do Santíssimo que se celebra a funzón do Sacramento. Outra de Nossa Senhora das Angustias que fai anualmente o seu aniversário pelos irmáns difuntos. Outra do Patrón San Miguel que fai a sua festa e outro aniversário pelos seus irmáns difuntos A quarta é a das Ánimas que fai a sua funzón e aplica unha misa semanária polos seus irmáns difuntos: e todas elas subministram cera para a administrazón dos doentes, enterros e demais necesário.
8ª Os dereitos de estola desta parroquia son, por bautismo e presentazón da mulher unha galinha: por cada proclama três reais: polo casamento um carneiro ou vinte reais, e polos velatórios com misa dez reais: por enterro de um párbulo com misa once reais, e se é cantada quince reais: por enterro de um adulto um real por cada sacerdote e vixilias vinte reais de ofrenda maior; polo responso dominical cinquenta reais: ó Parroco pola sua asistência ó enterro e três vixilias vinte e um reais com cargo de três misas, e ademais quatro pans e um xarro de vinho: por cada certificazón quatro reais: por cada misa cantada um real; e por cada funzón votiva ou fúnebre sete reais com cargo de misa e sem ela três: pola bendizón de casas na páscua quatorze quartos cada casa. Son do Párroco todos eles.
9ª Este beneficio ademais da casa reitoral e Iglesário polas que aplica unha misa semanária, têm renda foral de vinte e cinco ferrados de trigo, trinta e quatro de centeio e um carneiro, mas non se cobra toda por estar obscurecida perto da metade, e non obstante isso, a Administrazón Diocesana toma-a toda em conta no momento de repartir a sua asignazón. A Fábrica da Igrexa non têm renda algunha.
10ª Non há sacerdote algum, só está asignado a esta Igrexa Don Benito Fernandez patrimonista de San Pedro de Batallans que non asiste por que passa de setenta anos e non confesa.
11ª Este beneficio é de provisón ordinária, e toda a sua asignazón a percive o Parroco, com o desconto da renda, da Administrazón Diocesana, igual que o culto da Igrexa.
léria cultural
Esta entrada foi publicada en
Uncategorized.
Ligazón permanente.