Há unha velha teoria filosófica, que afirma que unha das maneiras de detectar a difícil e esquiva intelixencia, é a bondade. E outra que asevera que ha duas substancias no universo, que se expandem infínitaqmente até ocupar todo o espacio disponibel, son elas o Hidroxénio e a Estúpides.
A palabra Grega “Idiotés”, ó contrário do que vulgarmente se pensa, non significa tonto, ainda que algo disto tamen axa, senon home da rua. O que na nossa soberba fala seria um “larchan”, ou sexa home de baixa condicion ética, descastado e antisocial. Carece da intelixencia necesária para conhecer, a sua propension para o negócio empresarial, levao a lesar constantemente o seu entorno.
Apesar da promocion do home mau, que interesadamente fan as autoridades, este tipo de suxeitos abundantes e vulgares, so perturban o funcionamento da sociedade, e o ritmo harmonioso da natureza.
Incapazes de compreender nada dereito, somente sabe ver o seu interes, e a palha na manxedoura, non lhes fai ningunha graça brincar com as cousas de comer, fan como os cans domésticos, quando comen non conhecen nem o seu próprio pai.
Um home bom, poderá parecer parvo, mas home mau ídiota seguro.
Léria Cultural